« برگزاری کارگاه مقاله نویسیبرگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان حجاب اجباری یا اختیاری »
برگزاری نشست  با عنوان از هنر خوب خواندن تا هنر خوب ساختن

نشست پژوهشی با عنوان از هنر خوب خواندن تا هنر خوب ساختن با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر علوی مسول دبیرخانه بینش مطهر استان یزد در مدرسه علمیه خواهران کوثر «س» ابرکوه برگزار شد.
حجت الاسلام علوی بیان کرد: در ابتدا این سوال مطرح می شود که جایگاه سیر مطالعاتی در زندگی چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به تفاوت دانش و بینش توجه کنیم. بینش برنامه ای است برای دانش و ثمره بینش مند شدن ایجاد نظام فکری است و ثمره نظام فکری انتخاب های درست، رفتارهای صحیح و در کل مسیر درست زندگی است. برای رسیدن به نظام فکری باید سیر مطالعاتی داشت و در تحقیقاتی که انجام داده ایم بهترین انتخاب سیر مطالعاتی شهید مطهری است. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد که از جمله آن ها تاکید دو امامین انقلاب است که صراحت در آن موج می زند. سیر مطالعاتی شهید مطهری به همه اقشار جامعه توصیه می شود مخصوصا برای کسانی که می خواهند جریان سازی کنند مثل طلبه ها.
وی ادامه داد: برای اینکه اهداف این طرح محقق شود لازم است سه گام طی شود: اول مقرری کتاب خوب خوانده شود. دوم مباحثه به شیوه صحیح انجام شود و سوم حضور در کلاس صورت گیرد تا استاد به سوالات برگه مباحثه پاسخ دهد و همچنین نظام کلان کتاب را توضیح می دهد.
مسول دبیرخانه بینش مطهر یزد خاطر نشان کرد: بسیاری از عرصه های انقلاب اسلامی بدون سنگر مانده است و یکی از مهم ترین کارها بازتولید و بازنویسی محتویات غنی دینی است. شما به عنوان بینش پژوه حین مطالعه دائما به این فکر کنید که مثلا محتوای این کتاب را چگونه می توان برای قشر خاکستری یا کودک و نوجوان بیان کرد. یکی از بهترین ظرفیت ها برای حوزه خواهران کارهای پژوهشی است چون می توانند با طیب خاطر و در منزل آن را انجام دهند.


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 7 دی 1398


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
Random photo
نشست استکبارستیزی