« عکس‌نوشته‌های تولیده شده به مناسبت هفته پژوهشآموزش سامانه کتابداری در کوثر نت (تولیدی) »

گزارش خبری و فایل پاورپوینت هفته کتاب جهت استفاده و تبادل فعالیت‌های پژوهشی مدرسه خدمتتان تقدیم می‌گردد.

برنامه‌های  اجرا شده مدرسه علمیه کوثر (س) ابرکوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تشریح شد.

برنامه‌های اجرا شده مدرسه علمیه کوثر (س) ابرکوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (24 الی 30 آبان ماه) تشریح شد.

به گزارش دهقانی معاون پژوهش مدرسه علمیه کوثر (س) ابرکوه برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (24 الی 30 آبان‌ماه) در این مدرسه پیش‌بینی شده بود که اکثر آن‌ها اجرا شد و بقیه در حال اجراست.

دهقانی افزود: از ابتدای هفته کتاب، فضاسازی کانال خبرگزاری مدرسه و گروه خواهران طلبه آغاز و تا آخر هفته ادامه داشت؛ این فضاسازی شامل عکس نوشته‌ها و استیکرها از سخنان بزرگان در اهمیت کتابخوانی و معرفی کتاب‌هایی با موضوعات مختلف بود همچنین طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در روز 24 آبان‌ماه از طریق

وی بیان کرد: از برنامه های دیگر این هفته نشست علمی- سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور «سامان» به اطلاع طلاب و اساتید رسید. پژوهشی با موضوع “اثر تفکر توحیدی در روش مطالعه” با کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر علوی پژوهشگر و مولف حوزه عاشورا و صاحب مجموعه آثار زیر خیمه حسین و مسؤل بینش مطهر استان یزد بود که این برنامه در گروه نشست‌های مجازی مدرسه علمیه کوثر ابرکوه اجرا شد و فایل صوتی آن در گروه اخبار استان یزد قرار گرفت. همچنین به مناسبت این هفته نشستی دیگر در برنامه صبحگاه طلاب با حضور فاطمه السادات طباطبایی هارونی نفر سوم جشنواره علامه حلی و نویسنده کتاب آسیب‌های فضای مجازی بر نوجوان اجرا شد. این بانوی موفق به منظور انگیزه بخشی به طلاب روند کار تحقیق خود و شیرینی‌های این مسیر را توضیح دادند و در نهایت به سوالات آن‌ها پاسخ دادند بعد از مراسم به رسم یادبود و تشکر هدیه‌ای ناقابل به ایشان داده شد.

معاون پژوهش تصریح کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده در اثر بیماری کرونا و اینکه طلاب مانند گذشته به کتابخانه مدرسه دسترسی ندارند، نیاز به آموزش سامانه کتابداری بیش از پیش احساس شد تا طلاب در صورت اطمینان از وجود کتاب به کتابخانه مدرسه مراجعه کنند و از رفت و ‌آمد غیرضرور جلوگیری شود. به این منظور کارگاه “آموزش سامانه کتابداری کوثرنت” توسط معاون پژوهش مدرسه با استفاده از نرم افزار فیلمبرداری از صفحه دسکتاپ اجرا شد همچنین فیلم کارگاه “آموزش تبدیل صوت به متن در اندروید که توسط زهرا قاسمی همکار پژوهش مرکز مدیریت یزد تهیه شده بود در اختیار طلاب قرار گرفت.

دهقانی افزود:  برنامه بسیار جالبی که امسال برای طلاب و اساتید در نظر گرفته و با استقبال بی‌نظیر آن‌ها مواجه شد، “پویش بهترین کتاب خوانده شده” بود. در این پویش اساتید و طلاب بهترین کتابی که خوانده بودند را به همراه  مختصری از آن کتاب به همراه عکس آن کتاب به اشتراک گذاشتند و معاون پژوهش مدرسه لیستی از اسامی افراد به همراه کتب معرفی شده را تهیه نمود تا طلاب بتوانند آن کتاب‌ها را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهند. قابل ذکر است که 43 نفر به این پویش پیوستند.

وی اظهار امیدوراری کرد که این فعالیت‌ها مورد رضایت امام زمان عج قرار گیرد و به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

 

نمایش فایل های پیوست:


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 6 دی 1399


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
Random photo
بروشور معرفی کتابخانه کوثر ابرکوه