« نشست پژوهشی با عنوان عیدالزهراء و وحدت اسلامینشست پژوهشی با موضوع علت اختلاف مراجع در تعیین روز عید فطر »

نشست پژوهشی با موضوع راهکار‌های ارتقای روحیه جهادی به صورت مجازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن شهرستان ابرکوه در نرم افزار ایتا برگزار شد.
عاطفه دهقانی معاون پژوهش مدرسه علمیه کوثر ابرکوه ضمن بیان این خبر افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد نیاز جامعه ماست، مسئله روحیه جهادی است که عقب‌ماندگی‌های گذشته در بخش‌های مختلف جبران می‌شود؛ لذا بحث از این موضوع و راهکار‌های ارتقای آن ضروری است.
حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: از نظر لغت جهاد به معنای مشقت و زحمت و به‌کار بردن تمام توان و قدرت و تحمل سختی‌ها برای مقابله با دشمن است. البته بیشترین کاربرد این کلمه در میدان جنگ با دشمن است اما گاهی معنایش وسعت پیدا کرده و شامل هر چیزی که ممکن است به انسان ضرر بزند می‌شود (مثلا شیطان و نفس اماره)
وی ادامه داد: جهاد ابعاد مختلفی دارد؛ از جمله بعد فرهنگی، بعد اقتصادی، بعد سیاسی و…که در همه این ابعاد جهاد سفارش شده است و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید در همه این ابعاد متولیان امر، روحیه جهادی داشته باشند.
علیزاده افزود:رهبری عزیز می‌فرمایند: کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن و شوق به کار داشتن که این‌ها روحیه جهادی است و دفاع مقدس و جهاد سازندگی نمونه‌های کاملی از کارهای جهادی در کشور است.
امام جمعه بخش بهمن تصریح کرد: راهکارهای افزایش روحیه جهادی شامل اخلاص، توکل، عدم دلبستگی به دنیا، وحدت قول و عمل، تحمل مشکلات است، اخلاص به این معنا که کار را برای خدا انجام دادن و انتظار اجر و پاداش نداشتن و توکل یعنی اتکال به قدرت الهی داشتن و تلاش کردن و مهم نبودن نتیجه کار برای انسان.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین بحث برای طلاب داشتن روحیه جهادی در عرصه فرهنگی است؛ و باید کار فرهنگی عمیق، صحیح، با برنامه و با در نظر گرفتن نیازهای جامعه انجام شود و این مهم از وظایف شما طلاب عزیز است که با روحیه جهادی وارد عمل شوید


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 12 آبان 1399


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
Random photo
کارگاه علمی-پژوهشی روش های تندخوانی و دقیق خوانی+ فایل صوتی و پی دی اف